24 December 2008

Stiker Kereta Juruteknik Komputer

ejam@jtkpk@e-studio

ok Disini Adalah beberapa contoh stiker kereta yg sempat aku buat.
harga yer belum pasti lagi...belum tanye kat kedai lagi lah...tapi selalu yer bawah RM10.
aku cuma nak pastikan yg mana satu ok.

nie adalah design yg pertama.panjang yer adalah 35 cm dan tinggi adalah 10cm



yg kedua sama gam cm diatas...panjang 32cm dan tinggi 10cm



ok...yg nie lain sikit.panjang 35cm tinggi 2cm. stiker nie hanyalah tulisan sahaja....tetapi tulisan yer adalah jenis memantulkan cahaya.kalau nak tampal kat kereta kene tampal di luar lah yer....

23 December 2008

Desa Tercinta Kg Titi Gantung ver1 Air Bendang Dikeringkan

ejam@jtkpk@e-studio

ok...kali nie aku nak cite sikit mengenai aktiviti di waktu petang orang-orang kg aku.waktu sekarang adalah waktu air bendang di keringkan.jadi tak lama lagi musim menuai lah bagi pesawah2 terbilang kg aku nie.
Diwaktu air sawah baru di keringkan memang seronok melihat org2 kg mencari dan menangkap hidupan air tawar iaitu ikan lah. Kat sawah nie mcm biasa lah ikan yg ada ikan keli,puyu,sepat,haruan.
bermacam2 kaedah dapat aku lihat.ada yg menahan pukat,memancing,menjala,tahan bubu dan macam2 lagi lah....tapi diwaktu air masih dalam seperti sekarang nie kaedah yg paling mudah digunakan adalah memancing.


Ini adalah gambar air baru nak dikeringkan dalam sebidang sawah.Dikawasan ini memang menjadi tempat mainan ikan2 lah.....
jadi apa lagi memancing lah yg paling sesuai.tengok bermacam2 kaedah org kg aku meluangkan masa untuk menangkap ikan.



Umpan Yang Digunakan Untuk memancing Ikan Haruan.



Nie dia pemancing haruan yg paling berjaya.wakakakkaa hari2 dia mancing/menjiweng mesti dapat dalam 5 ekor.seekor biase yer 1/2 kilo la...hahahhaa



Haaa....pakcik nie pulak menggunakan kaedah Jala.tapi silap...dia jala time air masih dalam...jadi alamat yer jala sampah je lah.....sabar pakcik oiii



nie memang port ikan haruan.org kg aku kata tempat nie 'alor jejawi'.ikan haruan memang banyak kat port nie...kalau nak banyak time malam la...masalah yer berani ke nak mancing kat tengah2 sawah malam2.....?



Angahyak...tu adalah gelaran pakcik nie di kg.wakakkakkaka...dia sedang mancing ikan puyu.tgk tu...ikan besar ke yg patuk pancing dia atau sangkut je di celah kayu....hahahaha


kepada sesape yg hobi yer memancing haruan elok lah datang ke kg aku sekarang.

22 December 2008

Kronologi Kenduri Faizal & Emi Di Kuala Kurau

kronologi ke kenduri faizal.hahahahaa

aku sampai kat kuala kurau lebih kurang pkl 12tgh hari....perot punye la lapo....baby aku lagi la....dah macam main futsal dalam perot mak yer...

aku pon mencari la tanda arah rumah faizal nie...tak jumpe.nasib la mase tu si roslan sk kuala kurau call aku.....tq aku ucapkan.

aku mencarilah tanda aras seperti yg diarahkan oleh lan...buat pertama kali yer semua nama kat bunga manggar aku baca...ada lebih kurau 6 kendiri hari tu....6 6 aku baca...wakakkaa

tup-tup jumpe la satu couple nie pakai baju biru...nampak cam kenal....tgk2 tu la pengantin yer...cantek la......dia tunjukkan jalan nak masok rumah yer...aku ikut je lah arahan pada penunjuk tu...pergh.....punya la jaoh....jalan pulak kecik...macam jalan kat belakang-belakang rumah org je..........memang jauh lah......

aku malas dah nak tunggu pengantin..terus je masok mencari laok.....nasik minyak.

sampai je kat kenduri tu baru la ada si lan...yg lain tak sampai lagi....sesat lah gamok yer...

aku makan la nasik minyak (bak kata esan nasik mentah tapi aku bedal je) laok ikan keli 3 ketol, daging.

melantak la kami laki bini.

cadang yer aku nak balik je lepas amik gambar si faizal nie...tup2 sampai lak geng2 jtk krian...faiz,ju,noraini,otai jtk dll....lupa nama woi...aku amik gambor deme bersanding dulu

pas amik gambor aku bersembang la sambil bekena bubur kacang yg di sediakan.....tgh makan bubur kacang penanggah kenduri bagi lagi 5 mangkok...wakakakak mcm perli nampak...kihkihkih....aku dgn bini aku bedal lagi...peduli hapa...

mase kami makan tu pengantin pon makan jugak la....

tak lama tu sampai si hairi,bankhai n awin si tokey cabai.hemmm....kalau awin nie datang almaklum lah....banyak cerite yer...tak apa la dia kelentong....wakakakaa

tak lama kemudia datang lak si yat,yb,apai bersama2 nikon d60 yer,ari n jtk pompuan (sape name dia weyyyy.....mcm bodyguard apai je nie...ehem...ehem...)
Paling aku kesian tgk si hairi la ....muke monyok je lepas tgk jtk ganga tu bawak bf dari MU....rooney oooo jgn nak main2

lepas semua makan dan borak barang sejam dua...kami bergambar lah dgn pasangan pengantin.tapi si yat n awin dah masok dalam bilik si emi nie...apa yg diorang bagi nasihat tah la........akekkekeee

lepas semua yer selesai kami ramai2 gi la melawat lokasi pelancongan kuala kurau BAN PECAH.


terpegun gak la yg pegang d60 tu mengambek gambor 'belangkas2' kat sana....kihkihkih
kami lepak kat kedai jual ayor dgn cok pisang.melantak kat situ sambil tgk org 'check in n check out' 'hotel'......wakakakakkakakaka

lepas semua yer lepak kat situ barang sejam dua jugak...kami pon beghansor lah...aku ajor deme jalan ikut kuala gula.......dekat sikit...si awin cakap 'ok...ok'

aku keluor je...dua bijik myvi tu dah hilang....cilakak betoi...mentang2 la kete aku 850je....kome tinggey aku yer...porah caittttttttttt




emi :lambat beno deme nie nak makan...baik aku bukok agor-agor nie.


Faizal: Yang....meh abang suah kat Ayang bagi yg belum kawin tu semua jeles.....alah Yang, jgn la isap jari abg lama-lama...geli la



Emi:abg senyum bang, ejam nak amik gambor tu.....



Nie adalah bekas Pintu Air...Dulu Tebing Laut ni sampai kat situ la...tapi sekarang dah pecah



panorama di Ban Pecah, Kuala Kurau.Sebab amik gambar nie la aku kene tinggal.



Antara Yang Hadir Dalam Kamera Aku

17 December 2008

cek ibu-ibu mengandung

ejam@jtkpk@e-studio

Hari nie mcm biase lah..aku lambat sikit masok kerja.Aku kene bawak bini aku gi cek ibu2 mengandung.hemmm aku pegi awal sikit ari nie dalam pukul 8 pagi.
Alhamdulillah bini aku setakat nie tak der lah kene sakit2 org mengandung mcm darah tinggi, kencing manis.Dan berat yer pon makin bertambah seperti di sarankan oleh nurse.
bini aku habis buat pemeriksaan semua yer dalam pukul 9.15 pagi la...lepas sarapan aku terus pegi kerja.
Alhamdulillah setakat nie baby bergerak aktif dalam peghot.selalu kene tendang lah.....
Tapi aku risau gak la sekarang nie sebab uri isteri aku masih rendah.hari jumaat nie kene gi klinik lagi untuk buat scan samada uri dah naik ke belum.kalau tak naik alamat yer kene ikut 'tingkap' lah masa bersalin nanti.mintak2 tu semua yer akan normal lah.Lebih kurang 2 bulan lebih saja lagi untuk aku menantikan kelahiran anak aku.lepas nie KOD aku akan bertukar lah........Dulu KOD aku 110....nanti aku harap akan jadi 111 lah pulak.....uhuks...
31hb nie kene gi cek lagi....aku rase tarikh tu aku tgh cuti.blh lagi la menyebok kat klinik tu.....


Kepada yg belum kawin tu...elok lah di cepatkan.

15 December 2008

kembali bertugas

ejam@jtkpk@e-studio

hari nie aku kembali meneruskan khidmat aku di tempat kerje.hari nie semua sistem aku aktifkan....norton go back aku enable kan.....

minggu nie aku siapkan dokumen2 untuk persediaan musim persekolahan tahun depan saja lagi.
aku sediakan buku-buku log kemasukan........elokkan susun atur komputer makmal dan bilik akses.

setakat tu sajalah keje aku

03 December 2008

Rumahku Dalam Pembinaan

ejam@jtkpk@e-studio

dalam tak der keje petang2 nie...daku tulisla sikit apa2 yg patot....

aku sekarang sedang berusaha untuk menyiapkan kediaman aku sendiri.sekarang kos telah mencecah RM25,000.00.....rumah belom siap lagi...baru naik bumbung je...
mase mula2 dulu aku rase rumah aku nie kecik je....tapi bile dah siap....punye le besar.
rumah aku bersaiz 30 kaki x 60 kaki.besar tak?wakakkakakakaka
ada 2 bilik je.......cuma aku buat ruang tamu besar sikit.senang sape datang rumah aku......masing2 tido je kat ruang tamu.di samping tu...kat situ la plan aku nak buat mcm2 aktiviti......mengajar anak aku yg bakal lahir nanti...main game.....tgk tv....dan lain2 lah...

aku buat personal load kat bank rakyat RM50,000.00...tu adalah pinjaman maksima dgn gaji yg aku dapat.beli tanah satu ekar lebih dalam RM20k....... 5k lagi aku habiskan hutang kete aarr apa lagi...

insyaallah...kalau ada rezeki boleh la aku beraya di rumah baru aku raya pose nanti.....ramai jugak la org terkejut dgn saiz rumah aku berbanding kos aku aku keluarkan sekarang.tapi aku memang berjimat cermat buat rumah nie.kalau boleh semua nak cut kos.......wiring rumah pon kalau tak perlu lesen untuk apply meter...memang aku buat sendiri je.......

02 December 2008

operasi perabiskan cuti tahun 2008

e-jam@jtkpk


aduh...aduh...aduh.....macam mana aku nak habiskan cuti nie...hampeh tul la....pening betoi.....keje dah la belambak lagi tak buat....alamat sampai bukak sekolah la keje aku tak siap...padan muke depa...

cuti aku tinggal lagi 7 hari...tak la banyak sangat.tapi aku tengok kalender tinggal beberapa hari je lagi...keje banyak tak buat lagi...hem....tals2 aku amik cuti minggu depan...dan hujung tahun depan.......ok...settle..

tapi tu la...aku nie sian lak kat pc2 di sekolah nie...mesti diorang rindu kat aku....arrrggghhh apa aku mengarut nie..

tapi lepas bukak sekolah nanti aku kene keje kuat la....kihkihkih konon yer

24 November 2008

ejam @ pi kenduri kawin arn


e-jam@jtkpk

uhuks...uhuks....batok dulu.hemmmmmm mcm biasa la....aku tunggu si zul aka putera datang rumah aku.kami gerak pukul 11 pagi.

kami ikut jalan langkap......dekat la sikit...lagi pon hujung2 bulan nie elok la jalan dekat.....pengantin bukan yer nak bagi duit minyak kat aku.....tapi tak pa...kawan yer pasal.dalam perjalanan tu best jugak lah melihat sawah bendang yg terbentang luas (mcm la tak penah tgk bendang)

tapi susah gak la nak cari rumah si arn nie....kami sampai nak tersilap pergi kenduri kawin la...nasib tak singah lagi....
sampai kat rumah arn nie.....kami tunggu pengantin.cadang tu nak gerak same mempelai la....sebab kata yer dah sampai bidor.tunggupunya tunggu perut dah lapar.mana tak yer....dekat sejam kami tunggu tak sampai2.jadi kami amik keputusan gi makan dulu lah....aku gi makan dgn putera,pc clone (pc clone nie sape name dia yer) dan wife aku.ala....sebab baby aku je nak makan...kalau tak blh tunggu lagi la....tarak hal yer.
tengah makan2 tu tak lama mempelai sampailah....kami pon tunggu di meja makan kami sambil menghirup bubur kacang yg di sediakan.di samping itu DJ RMKK (radio masa kenduri kawin) memainkan lagu selamat pengantin baru.
masa pengantin di arak aku kompius gak....mana satu pengantin nie...mana tak yer pengapit lagi over baju yer dari pengantin.tapi pengapit laki memang padan dgn pengapit pompuan tu....arn..apa lagi...sian si mohaz tu.
masa rombongan pengantin makan....sempat gak la amik gambar.bile semua pengantin habis makan aku hairan....pengapit laki tak habis makanlagi ooooooooooo mcm sebulan tak dapat nasik.tapi ok jgk...kalau tak sape nak habiskan laok paok tu kan....hemmmm

nak tulis ape lagi yer?
oh ya....yg datang masa majlis tu......aku,pc clone,putera,bangkai,yb,apai,brotherbob,kumas,midi,halim,teddy bersama tunang yer,yat,aidah,hairi,popo,sape lagi yer...lupa dah aku....

ok nanti aku masokkan gambar.

21 November 2008

ejam @ kursus penyelenggaraan komputer

Assalamualaikum.......
Pada tanggal 12 Nov 2008 aku berpeluang menghadiri kursus penyelenggaraan komputer anjuran jpn perak bertempat di hotel seri malaysia taiping.

Banyak ilmu yang di timba disana.banyak kenangan manis.ada jugak kenangan pahit....ahaks....

ilmu yg dapat:

ilmu2 mengenai kerosakan,cara menyelesaikan masalah,cara2 baru,anti virus.mengenai menjagaan stok barang ict di tempat keje, buat rekod barang ict dalan banyak lagi.

terima kasih saya ucapkan kepada urusetia majlis cik Rosfaliza dan Pn Roslizana.
kepada tutor kami en azmil,en salfian dan en burn Aliff anda banyak membantu kami.

kenangan manis:

kenagan manis pon boleh tahan jugak banyak yer.....kihkihkih...karok, bergabung tenaga dgn geng batang padang, ipoh, lms n manjong....boleh tahan gak jadi yer kursus tu...
suasana kursus amat harmoni sekali....sambil gurau2 ilmu pon masok..tak la tansion banget......
tapi kekadang tu aku terfikir sendiri jugak...kenape geng jtk lms tak nak bercampor dgn geng jtk dari daerah lain yer.....hairan tul aku......geng manjung,kuale,btg padang blh la jugak duduk satu meja makan sama2....sembang.........kenape yer?


kenangan pahit:

ada ke?aku rase mcm tak der je.....kalau yg tak paham perasaan seseorang tu ada la...tapi hal tu kecik je....ok yer kalau dgn aku.

Kronologi kursus:

aku,mohaz n hairi gerak dari rumah aku dalam pkl 3 petang.lambat sikit sampai ke taiping lebih kurang pkl 5 setengah sebab 'jalan jem' dari rumah aku ke taiping.
lagipon untuk suasana santai...mohaz bawak la kete slow...under 50kmj.syabas mohaz aku ucapkan.hahahahhaaa

sampai kat hotel seri malaysia kami terus makan.....makan dulu check in lepas makan....kah kah kjah.....makan kat hotel nie boleh la.........sedap jugak.masok kat bilik kami keluar gi tesco kemunting....gerak 3 bijik kete mase tu......wakakkkakakaa besar jugak tesco kemungting nie....arn borong habis barang2 kat tesco nie........seluar pendek sampai 3 lai beli...nak terjun kolam kata yer........tapi aku tak tgk dia terjun pon dalam kolan seri malaysia nie...tak reti berenang kot..........tah tah berenang atas katil je dia nie...bukan boleh harap pon...

si hairilagi hampeh....bile lepak dalam hotel je mesti bergayut dgn jtk sk gangga......apa yg best tah la.....

hari pertama kursus tu kami dah mula di kenalkan dgn barang2 perkakasan (hardware) komputer,buat2 tak kenal je walaupon selalu dgn bende nie...kihkihkih.....petang tu aktiviti yer apa la....berkubang dalam kolam hotel seri malaysia la.......habis kotor air kolam tu di kerjakan yer...mana tak yer....sebelum terjun semua tak basoh kaki...main terjon je...habis la sisa2 rumput ikut sekali...

bile kelas malam habis pulak ramai2 pergi ke karaoke kat kemunting....layan jugak la...mana tak yer,punya lama tak melalak.tunggu kursus baru berpeluang.kalau tak der kursus alamat dok rumah je la.......mase nyanyi tu aku tak layan lagu2 jiwang nie....semua rock kapak beb....apa barang nyanyi lagu jiwang.buat malu je......

pada hari terakhir tu.......aku ditugaskan menjadi pengecara majlis bersama2 dgn cik savinda aka awin aka teddy.best gak la bekerja sama dengan dia.'woi teddy aku mintak sorry banyak2 sebab banyak kenekan ko'. wahahahhahaa
gabra gak kami berdua mana tak yer...dua2 kepala slumber...tapi si awin nie la...terlalu 'gila-gila' untuk aku hadapi.mana tak yer....aku baru prektis cakap sepatah dua dia dah gelak.....
tapi nasib baik la time majlis kami berdua tak gelak terbahak2.....cool beb...kih kihkih...

ok....akhir kata....jumpe lagi di kursus yg lain2...
ini adalah gambar2 kenangan yg sempat aku amik sepanjang aku berada di sana.


Punye le sedap tido.......time nie Arn dgn Hazlim Dah terbahak2 gelak.....

Seronok Benor lah tu......


Nie adalah Gambar yang di ambil menggunakan kamera nikon d80.....sebab gambar nie lah aku jatuh cinta kat kamera jenis nie.....













19 August 2008

kursus induksi di INTENGAH kuala Lumpur



assalamualaikum.....


sebelum tu aku ingin tujukan pengalaman ku ini kepada geng2 kursus induksi umum pada 11.2.2008 yang lepas.Diharap anda semua sihat selalu di samping tugas2 yang mencabar(hahahah mencabar konon).



Menyingkap kembali kenangan di intengah memang banyak.terutama dapat berkenalan dgn rakan2 yg berlainan jabatan.tapi tak sangka jugak aku sebab berjumpe kembali dgn geng ft17 masa sama2 mendaftar kat jpa pada 5.6.07.makanyer jadi gempak la dgn kursus tu....almaklum la geng juruteknik ni semua perangai slumber je......



menyingkap kembali perjalanan menuju ke intengah nie aku gerak dari rumah aku bersama-sama yob faizal kuala.kami sampai di pekan sungkai untuk mengambil idris.



sebelum bergerak ke kl,kami singgah makan dulu kat kedai di sungkai tu...apa nama tempat tu tak aku pon lupa....kat situ kami lepak kedai awek la...cun oooooo (faizal yg suruh).tgh makan tu makan kami berbalas2 teka teki la dgn pakcik kedai tu...memang menarik.salah satu soalan dia adalah 'apa akan kita buat antara bini baru dan basikal baru bila jumpa lubang'serba salah kami nak jawab sebab dgn org tua.



ok...sampai di intengah,kami melapor dia.masa melapor diri tu kami di sapa oleh rakan sekursus.org perak,sekapey lah...hahahhahaa aku dgn faizal dah start gelak dah.kami dah membayangkan mcm mana suasana kursus tu nanti.masa lepak2 kat korido tu..kami di sapa oleh sahabat dari taiping...si khai tu lah....



jumpe lagi mamat nie...memang jadi gile la kursus tu......tapi bab gi makan kat intengah nie paling leceh.....pergi dewan makan yer kene berpakaian yg sopan...tak boleh cincai langsung.tapi biase la kot...penjawat awam lah katakan...hehehhehe



semasa kursus aku tak sangka memang ramai geng ft17...jadi gile semua masa kursus ari tu....tapi yg best yer satu geng kursus semua cakap bahasa perak.....faizal kuala la pembawak yer...habis semua yg dari n9 pon tumpang cakap sama...hancorrrrrrrr......tu minggu pertama....minggu kedua kami semua cakap n9 pulak......lagi bertambah2 hancor masa tu.....



tapi intengah best jugak la sebab kat sebelah tu ada kolej jururawat......memang mengatal habis la si khai tu...tiap malam ajak minum kedai mamak dalam kolej tu.....bayangkan la teh o ais harga dia RM2.00.tapi bak kata khai tak kesah lah....janji puas....apa yg puas tak tau la.



bila masok bab pengucapan awam paling best,nasib baik masa tu kami di beri kebebasan untuk pilih tajuk..jadi mcm2 lah...ada bab masalah wanita lah......bela cacing lah...lintah lah...tak tau betul ke tak...janji berani cakap kat depan je...tu yg penting.



bila habis waktu kursus pulak dalam pukul 5 petang maka lepak kedai mamak la...apa lagi......lepak sampai pkl 8.pastu balik hostel semayang pukul 9 keluar balik....main bowling lah....cuci mata lah...apa lah...semua buat laaa...



masa tu semua ok....aku best jumpe kawan2 mcm nie.....laki,pompuan semua tak kesah.tapi rakan baru aku yg paling best aku berkawan adala si zulaika ...dia nie masa 1st day kursus tu memang anti dgn aku....aku pon selalu kenekan dia...mana tak yer...aku buat menara strow sebok la nak buat dgn aku gak........aku bagi la kat dia buat sorang2...muncung jugak dgn aku.wakakkakakakaa.............tapi paling best aku lecehkan dia adalah sesi untuk timbulkan paperclip dalam air.hahahhahahahah dia main buat sorang2 je...tak cakap kat kawan2 cara yer...aku kutuk la 'mana boleh besi nak timbul dalam air ika oiiiiiii'.hahhahahaha dia punye marah la kat aku......tapi aku tau aku yg salah sebenar yer.sebenaryer memang blh paperclip timbu;l dalam air....ada la carayer....wakkakaka sori ika yer, dari kejadian tu aku mcm makin rapat dgn dia (bukan rapat yg tut tut tu aarrrr....sebagai kawan saja) akhir kata untuk ika selamat lahirkan anak.



apa lagi aku nak tulis yer..........banyak yg dah tak ingat nie.....almaklum lah dah lama kejadian berlaku.



tapi induksi umum nie memang seronok.















































video
video