22 December 2008

Kronologi Kenduri Faizal & Emi Di Kuala Kurau

kronologi ke kenduri faizal.hahahahaa

aku sampai kat kuala kurau lebih kurang pkl 12tgh hari....perot punye la lapo....baby aku lagi la....dah macam main futsal dalam perot mak yer...

aku pon mencari la tanda arah rumah faizal nie...tak jumpe.nasib la mase tu si roslan sk kuala kurau call aku.....tq aku ucapkan.

aku mencarilah tanda aras seperti yg diarahkan oleh lan...buat pertama kali yer semua nama kat bunga manggar aku baca...ada lebih kurau 6 kendiri hari tu....6 6 aku baca...wakakkaa

tup-tup jumpe la satu couple nie pakai baju biru...nampak cam kenal....tgk2 tu la pengantin yer...cantek la......dia tunjukkan jalan nak masok rumah yer...aku ikut je lah arahan pada penunjuk tu...pergh.....punya la jaoh....jalan pulak kecik...macam jalan kat belakang-belakang rumah org je..........memang jauh lah......

aku malas dah nak tunggu pengantin..terus je masok mencari laok.....nasik minyak.

sampai je kat kenduri tu baru la ada si lan...yg lain tak sampai lagi....sesat lah gamok yer...

aku makan la nasik minyak (bak kata esan nasik mentah tapi aku bedal je) laok ikan keli 3 ketol, daging.

melantak la kami laki bini.

cadang yer aku nak balik je lepas amik gambar si faizal nie...tup2 sampai lak geng2 jtk krian...faiz,ju,noraini,otai jtk dll....lupa nama woi...aku amik gambor deme bersanding dulu

pas amik gambor aku bersembang la sambil bekena bubur kacang yg di sediakan.....tgh makan bubur kacang penanggah kenduri bagi lagi 5 mangkok...wakakakak mcm perli nampak...kihkihkih....aku dgn bini aku bedal lagi...peduli hapa...

mase kami makan tu pengantin pon makan jugak la....

tak lama tu sampai si hairi,bankhai n awin si tokey cabai.hemmm....kalau awin nie datang almaklum lah....banyak cerite yer...tak apa la dia kelentong....wakakakaa

tak lama kemudia datang lak si yat,yb,apai bersama2 nikon d60 yer,ari n jtk pompuan (sape name dia weyyyy.....mcm bodyguard apai je nie...ehem...ehem...)
Paling aku kesian tgk si hairi la ....muke monyok je lepas tgk jtk ganga tu bawak bf dari MU....rooney oooo jgn nak main2

lepas semua makan dan borak barang sejam dua...kami bergambar lah dgn pasangan pengantin.tapi si yat n awin dah masok dalam bilik si emi nie...apa yg diorang bagi nasihat tah la........akekkekeee

lepas semua yer selesai kami ramai2 gi la melawat lokasi pelancongan kuala kurau BAN PECAH.


terpegun gak la yg pegang d60 tu mengambek gambor 'belangkas2' kat sana....kihkihkih
kami lepak kat kedai jual ayor dgn cok pisang.melantak kat situ sambil tgk org 'check in n check out' 'hotel'......wakakakakkakakaka

lepas semua yer lepak kat situ barang sejam dua jugak...kami pon beghansor lah...aku ajor deme jalan ikut kuala gula.......dekat sikit...si awin cakap 'ok...ok'

aku keluor je...dua bijik myvi tu dah hilang....cilakak betoi...mentang2 la kete aku 850je....kome tinggey aku yer...porah caittttttttttt




emi :lambat beno deme nie nak makan...baik aku bukok agor-agor nie.


Faizal: Yang....meh abang suah kat Ayang bagi yg belum kawin tu semua jeles.....alah Yang, jgn la isap jari abg lama-lama...geli la



Emi:abg senyum bang, ejam nak amik gambor tu.....



Nie adalah bekas Pintu Air...Dulu Tebing Laut ni sampai kat situ la...tapi sekarang dah pecah



panorama di Ban Pecah, Kuala Kurau.Sebab amik gambar nie la aku kene tinggal.



Antara Yang Hadir Dalam Kamera Aku

No comments: