19 August 2008

kursus induksi di INTENGAH kuala Lumpur



assalamualaikum.....


sebelum tu aku ingin tujukan pengalaman ku ini kepada geng2 kursus induksi umum pada 11.2.2008 yang lepas.Diharap anda semua sihat selalu di samping tugas2 yang mencabar(hahahah mencabar konon).



Menyingkap kembali kenangan di intengah memang banyak.terutama dapat berkenalan dgn rakan2 yg berlainan jabatan.tapi tak sangka jugak aku sebab berjumpe kembali dgn geng ft17 masa sama2 mendaftar kat jpa pada 5.6.07.makanyer jadi gempak la dgn kursus tu....almaklum la geng juruteknik ni semua perangai slumber je......



menyingkap kembali perjalanan menuju ke intengah nie aku gerak dari rumah aku bersama-sama yob faizal kuala.kami sampai di pekan sungkai untuk mengambil idris.



sebelum bergerak ke kl,kami singgah makan dulu kat kedai di sungkai tu...apa nama tempat tu tak aku pon lupa....kat situ kami lepak kedai awek la...cun oooooo (faizal yg suruh).tgh makan tu makan kami berbalas2 teka teki la dgn pakcik kedai tu...memang menarik.salah satu soalan dia adalah 'apa akan kita buat antara bini baru dan basikal baru bila jumpa lubang'serba salah kami nak jawab sebab dgn org tua.



ok...sampai di intengah,kami melapor dia.masa melapor diri tu kami di sapa oleh rakan sekursus.org perak,sekapey lah...hahahhahaa aku dgn faizal dah start gelak dah.kami dah membayangkan mcm mana suasana kursus tu nanti.masa lepak2 kat korido tu..kami di sapa oleh sahabat dari taiping...si khai tu lah....



jumpe lagi mamat nie...memang jadi gile la kursus tu......tapi bab gi makan kat intengah nie paling leceh.....pergi dewan makan yer kene berpakaian yg sopan...tak boleh cincai langsung.tapi biase la kot...penjawat awam lah katakan...hehehhehe



semasa kursus aku tak sangka memang ramai geng ft17...jadi gile semua masa kursus ari tu....tapi yg best yer satu geng kursus semua cakap bahasa perak.....faizal kuala la pembawak yer...habis semua yg dari n9 pon tumpang cakap sama...hancorrrrrrrr......tu minggu pertama....minggu kedua kami semua cakap n9 pulak......lagi bertambah2 hancor masa tu.....



tapi intengah best jugak la sebab kat sebelah tu ada kolej jururawat......memang mengatal habis la si khai tu...tiap malam ajak minum kedai mamak dalam kolej tu.....bayangkan la teh o ais harga dia RM2.00.tapi bak kata khai tak kesah lah....janji puas....apa yg puas tak tau la.



bila masok bab pengucapan awam paling best,nasib baik masa tu kami di beri kebebasan untuk pilih tajuk..jadi mcm2 lah...ada bab masalah wanita lah......bela cacing lah...lintah lah...tak tau betul ke tak...janji berani cakap kat depan je...tu yg penting.



bila habis waktu kursus pulak dalam pukul 5 petang maka lepak kedai mamak la...apa lagi......lepak sampai pkl 8.pastu balik hostel semayang pukul 9 keluar balik....main bowling lah....cuci mata lah...apa lah...semua buat laaa...



masa tu semua ok....aku best jumpe kawan2 mcm nie.....laki,pompuan semua tak kesah.tapi rakan baru aku yg paling best aku berkawan adala si zulaika ...dia nie masa 1st day kursus tu memang anti dgn aku....aku pon selalu kenekan dia...mana tak yer...aku buat menara strow sebok la nak buat dgn aku gak........aku bagi la kat dia buat sorang2...muncung jugak dgn aku.wakakkakakakaa.............tapi paling best aku lecehkan dia adalah sesi untuk timbulkan paperclip dalam air.hahahhahahahah dia main buat sorang2 je...tak cakap kat kawan2 cara yer...aku kutuk la 'mana boleh besi nak timbul dalam air ika oiiiiiii'.hahhahahaha dia punye marah la kat aku......tapi aku tau aku yg salah sebenar yer.sebenaryer memang blh paperclip timbu;l dalam air....ada la carayer....wakkakaka sori ika yer, dari kejadian tu aku mcm makin rapat dgn dia (bukan rapat yg tut tut tu aarrrr....sebagai kawan saja) akhir kata untuk ika selamat lahirkan anak.



apa lagi aku nak tulis yer..........banyak yg dah tak ingat nie.....almaklum lah dah lama kejadian berlaku.



tapi induksi umum nie memang seronok.















































video
video