16 January 2009

Pusat Pembiakan Tuntung,Bota


Tah apa mimpi bini aku semalam tah ajak aku gi 'jom ronda-ronda bersama kancil' lah pulak.
aku pening nak gi mane pulak.jam dah tunjuk pukul 6:30 petang masa tu.
jadi aku amik keputusan gi la ke pekan Bota Kanan.Sampai kat sana aku terfikir baik aku ke pusat pembiakan tuntung.Best gak la tempat tu untuk org yg tak penah pegi mcm bini aku.bagi aku apa la sangat...mcm kura-kura je...wakakakaa
Nie lah gambar mercu tanda yer......tapi pusat pembiakan nie jarang2 la ada org datang melawat.mungkin tempat yer tersorok dan kurang promosi.

Lepas aku baca puisi nie baru lah aku tau rupanyer tuntung nie adalah spisis yg terancam sekarang.tak tau lah aku terancam ke tak.kalau aku mancing sungai....mesti dia je yg makan mata pancing aku.jual kat cina tak laku pulak dah.



dalam nie blh lah kite tengok bermacam2 spisis tuntung yg ada dalam sungai perak.juga terdapat sejarah kehidupan tuntung dan bermacam2 lagi lah....


Yang nie pulak si Tuntung sedang berehat2 menghirup udara petang di Pekan Bota kanan.hehehe




ini adalah tuntung yg paling besar.ia adalah tuntung induk.tuntung tua pon blh lah....
semoga semua yg membaca terhibur.jgn lupa komen aarrr

4 comments:

Hayati said...

ingatkan ko nak uat bisnes tuntung td...kekeke

Jamri Nawawi said...

pandai la hang nak buat bisness tuntung

joijoi80 said...

er..aper cerita umah hang..dah siap ker?nak ler tau perkembangan terkini

Jamri Nawawi said...

rumah aku tak siap lagi...peruntukan dah habis....sempat naik bumbung je....