15 January 2009

aktiviti kampungku ver2

ejam@jtkpk@e-studio

assalamualaikum...dah lama aku tak tulis dalam blog nie...almaklum la dah 3 hari internet aku down...rindu rasa yer nak menulis di alam maya nie.cik Yat pon dah bertanya kat aku pagi tadi kenapa dah lama tak update blog....jadi sekarang aku update la....nie adalah kesinambungan kisah desaku tercinta ver2.

topik baru-baru nie aku ada cerita mengenai aktiviti semasa air sawah baru di keringkan.sekarang adalah masa yer untuk menuai padi....hehehheee

Nie Adalah Gambar Sebidang tanah yg dipenuhi dgn pokok-pokok padi yg telah menguning.

Kerja-kerja menuai padi sedang giat dijalankan.

Aktiviti memunggah padi ke dalam lori untuk dibawa ke kilang beras.
Menuai semula setelah padi habis di pindahkan kedalam lori.
malang tidak berbau.....sebuah mesin padi telah 'terbenam' kedalam lumpur.

2 comments:

Hayati said...

uihh..cantiknya lantai makmal nie, jelous2....

Jamri Nawawi said...

makmal mana lak nie yat?salah ruang kot nie