04 February 2009

cuti sempena perayaan jubli perak.

ejam@jtkpk@e-studio

pada 3hb 2 2009.selasa......negeri perak mendapat cuti sempene perayaan jubli perak bagi sultan perak yg telah memerintah perak selama 25tahun.
aku mengambil kesempatan sempena cuti nie untuk menyiapkan satu rak untuk meletakkan pokok2 cili aku.aku bukan apa......bukan tak blh letak kat bawah je......tapi kat rumah aku nie ayah aku ada bela itik...jadi itik nie telah makan pokok2 cili aku sampai jadi kontot....kalau tak sekarang nie dah keluar hasil dah....
mula2 aku buat satu je rak yer...bila diamati...cantik jugak.....dan boleh letak banyak pokok....aku kire ada 26 pokok boleh letak atas rak tersebut.
jadi tiada alasan untuk org yg duduk di rumah2 teres untuk bercucuk tanam.ada tanah sekangkang kera pon blh tanam jugak.


Pokok2 cili baru nak naik jer....kalau tak der gangguan sebulan lagi keluarlah hasil.


2 comments:

Zulkifli Mh.D said...

lepas ni bolehla aku borong cili kat hang jea..hahaha

Jamri Nawawi said...

ok....aku on je