17 February 2009

Trojan w32

ejam@jtkpk@e-studio

dalam minggu lepas satu laptop aku telah di jangkiti virus Trojan w32.aku dapat dari satu email yg dihantar oleh kawan aku.....hampeh betul.
aku mula menyedari pc nie dah dimasuki virus bila pop-up tetiba keluar dgn banyakyer dgn tak blh di kawal.........jadi aku amik keputusan aku offkan pc...dan kemudian aku on semua.
kesan dari virus nie adalah line internet laptop nie seperti kene block...aku tak blh surf internet.kalau aku bukak folder option pulak.....folder option telah di sorok....pening aku.
jadi aku telah scan menggunakan antivirus avast.....avast dapat mengesan trojan berkenaan tetapi tak blh delete.dgn nasihat dari sahabat aku si hazlim dari sk seri selamat yg menyuruh aku mengunakan trojan remover aku pon download lah....dan aku scan.
Alhamdulillah virus tersebut dapat di nyahkan dari laptop tersebut.
Tetapi virus tersebut dah ganggu file ie aku untuk berfungsi...
aku akan tunjukkan gambar error yg keluar.......tengok gambar di bawah.






mana gambar di pulak nie.....aduh....

3 comments:

BintangHati said...

ejam pkai portable torja remover la dia susun blk registry

Jamri Nawawi said...

blh bagi web untuk download tak

BintangHati said...

alamak ejam nurul amik dr jtk len arr...cam ner yerk.....