01 December 2009

Rombongan ke Melaka

23.11.2009 baru-baru nie aku kena lah sertai satu rombongan anak-anak cemerlang upsr anjuran sk sungai wangi......pada pkl 12.15 malam kami telah bergerak dari sk sungai wangi terus menuju ke melaka.....
berikut adalah kisah perjalanan rombongan tersebut...


*Berehat di R&R Rawang.....mandi,solat subuh dan terus sarapan....kemudia terus menuju ke melaka bandaraya bersejarah...

*yang nie aku baru turun dari afamosa.....kubu kuat british zaman dulu tu....bawah aku tu budak2 sklh aku la...pantang tgk org jual barang....mesti singah nak beli....



*aku bergambar dgn pengawal istana ....hehehhee


*cikgu sklh nie la....dia blh belasah patong hang jebat pulak...

*aku tgk cikgu tu belasah hang jebat....aku pon kasi siku la kat kepala hang tuah....baru best sikit


*nie adalah raplika istana melaka.....


*berbaris sebelum masok menara taming sari


*gambar kenangan dalam menara taming sari

*pemandangan sekitar bandar melaka daripada menara taming sari

*guru-guru pengiring dan murid2 semua terpegun dgn keindahan bandar melaka daripada tempat yang tinggi...
Kemudian kami teruskan perjalanan ke Taman mini malaysia dan mini asean....

*pintu utama

*penari yg buat persembahan....cun !!!

*nie sorang lagi



*nak merasa jadi penari.....memang aku tak blh jadi penari....badan keras...
selepas habis lawatan ke melaka kami telah bergerak ke de palma hotel di shah alam untuk bermalam di sana.....
keesokan hari yer kami telah pergi ke karangkraf untuk membuat lawatan di sana

*tunggu dapat surat kebenaran
*beratur sebelum dibenarkan masok ke karangkraff

*diberi taklimat oleh wakil dari karangkraf

*kami di bawa ke bahagian komik (g3 komik)...kalau biasa baca komik nie......yg pakai baju putih tu adalah kartunis ann budak baik.....


*di akhir lawatan tersebut.....bagi la cenderahati dari pihak sk sungai wangi
seterus yer kami teruskan perjalanan ke UNIKL........



*nak bawak jet hornet nie tak layak.....jadi amik gambar je laaaa

*heli nie kalau beli.....parking atas bumbung rumah best ni

*bergambar bersama warga2 sksw bersama2 dgn jet hornet
selepas tu...atas permintaan murid2 sksw.....kami pergi jugak la ke klcc.....nak sangat pergi sana....
*nie la menara klcc yg diorang nak tgk sgt tu

*bawak gi taman rekriasi yer.....anak2 dara tu semangat sangat....nak carik port dating kot...kihkihki

*bergambar ramai-ramai lagi

*awek2 sksw....kihkihkih



*skill photography

Dengan berakhiryer rombongan ini...di harap ia akan menjadi kenangan indah kepada pelajar2 tahun 6 sksw yg akan melangkah ke tingkatan 1 tahun hadapan......

No comments: